Dagen idag

Idag får barnen vaccinering på skolan. Båda barnen får spruta idag. Hoppas det ska gå bra och att bieffekterna inte blir stora. Man har påtalat att det finns risk för lite feber och så. Men hellre det än att de dör pga att de inte är vaccinerade. Ska försöka ta mig iväg för vaccination snart med. Önskar det redan var gjort när min kompis gjorde det v 43 och nej hon tillhöär ingen riskgrupp minsann. Men sprutan ska in i kroppen. Oavsett vad som tycks.
Ja just det radiocertet gick ju inte så bra igår. Men jäklar vad jag är nöjd ändå med tanke på att jag bara pluggat i 2 dgr. För det första på elläran fick 11.5 rätt godkänd var 13 och på trafik och reglemente var det 14.5 rätt godkänd var 15 rätt. Så nästa gång sätter jag den utan problem =) Sen var jag ju inte den som var sämst av 4 som tenta var det endast 1 som klara sig tjohoo. De andra PLUGGAR ändå det här hela tiden. DET GÖR INTE JAG!!!!!!
Men ja jag är tönt.
Virkningen då hur går det med den. Jo satt i godanro igår och virka. Pang sa det och nu så hade jag inte en hel virknål längre. Så nu så får man shoppa virknål 5 igen. Hmmm jaja det är inte så mycket att göra åt det. Men det blir fint troir jag minsann. Virkar en växelkontrollsignal till en kopis. Ja och vad är det nu. Jo det ska jag berätta.
En växelkontrollsignal är en signal som man använder i spårvagnsnätet. När man valt väg ( ja för det gör vi själva i vagnen) så visar kontrollen vilket håll och reglerar växeln. Alltså jag trycker på en knapp växeltungorna lägger sig åt det hållet. Sen tänds signalen när växeln är reglerad. Ungefär så.
Min kompis ska få den och det skall virkas in en slinga dioder så den kommer lysa fint =)
Har ritat upp en del mönster med. Fått möjlighet att se Crochetras fina mönster på en förklädesklänning. Jag har även lyckats göra ett mönster själv på en liknande klänning.
Men livet går vidare. Så skall väl se vad som händer idag om 2 veckor skall man ju börja jobba igen. Tjohoo. Sitter även och väntar svar på en sökt tjänst på jobbet. Nu har det gått ett tag får väl se vad som händer. Annars får det väl bli plugga av.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0