Hemlis frågornas svar




1. Vilken sorts garn tycker du mest om? (Ull, akryl, bomull osv.) Är det något material du absolut inte tycker om?

Ull är nog det jag finner roligast det är oftast det jag köper och använder känns det som 100 % gärna Eskimo från Drops.


2. Vilka är dina favoritfärger?

Jag älskar färger av alla slag men skall jag säga 1 så blir det grönt i olika nyanser. Det är grönt som oftast köps in och ibland får jag nypa mig så jag inte bara köper grönt garn.

3. Är det någon färg du absolut inte tycker om?

Nej det finns det faktiskt inte.

4. Vilken sorts stickor tycker du bäst om/använder du helst? (Trä, metall, plast? Rundstickor, raka, strumpstickor?)

Skall jag ha strumpstickor föredrar jag trä faktiskt sen används rundstickor mest då har jag metall och även där drops mer raka rundstickor. De är bekväma och gillas mycket.

5. Hur länge har du stickat? Anser du dig vara nybörjare, avancerad eller mittemellan?

Jag har inte stickat så mycket men ligger nog lite mittemellan. Jag ser dock inga hinder för att ge mig på svåra mönster och jag repar och repar om det blir fel så gör jag om och gör rätt. Sen tar det ju lite tid att förstå mönster ibland det är nog svårast. Men rädd är jag inte så allt provas.

6. Dricker du kaffe? Te?

Gillar båda mycket

7. Är du allergisk mot något?

Nej lite nickellergi men det är inte så farligt.

8. Vilken slags musik tycker du om?

Jag lyssnar på metal och en del Pop samt synth tex: Cardigans, Depeche Mode, Iron Maiden, The Muse sådet är lite blandat visor går ner det med som Sofia Karlsson, Melissa Horn och Winnerbäck.

9. Favoritgodis?

Nappar och chocklad

10. Håller du på med någon annan "skapande hobby", förutom stickning? (Spinna, scrapbooking, virkning osv.)

Jag virkar, broderar och fotar en del. Det tycker jag är kul. Emellanåt tar virkningen över en del.

11. Vad tycker du är roligast att sticka? Mössor? Sjalar? Tröjor? osv...

Jag har ingen favorit precis men sjalar är väldigt roligt med fina mönster så spännande att se när det växer fram.

12. Prenumererar du på någon sticktidning?

Nej det gör jag inte.

13. Har du något drömprojekt på önskelistan?

En lång virkad kofta är jag sugen på i Kaunigarn ev. Dock är garnet så dyrt.

14. Använder du pulsvärmare/handledsvärmare? I så fall, vad är ditt handledsmått?

Jag använder inga pulsvärmare kan ju vara för att jag inte har några eller provat på att göra några. Funderar på att fixa till min dotter.

15. Tycker du om att sticka pulsvärmare?

Har inte provat

16. Stickar du sockor?

Ja och det är roligt

17. Vad har du för fotstorlek? (T.ex. längd, omkrets på tjockaste stället.)

stl 38/39

18. När fyller du år?

5 mars

19. Stickar du med pärlor?

Nej men virkar lite med pärlor. Kankse skulle prova att sticka med pärlor med.

20. Vilken slags böcker (ej stickning) läser du helst? (Deckare? Fakta? Romaner?)

Det blir mest fantasy, lite kåseri samtroliga böcker som jag inte kan lägga från mig.

Kommentarer
Postat av: patricia

svar; Ja, hjälpen är inte lätt att få. Man kanske till och med är rädd att be om den. Detta är en debatt, ingenting annat. Det är mina åsikter. Som du kanske läste har jag flera i min närhet som har tagit livet av sig. Tre av de hade psykiskastörningar. De fick piller sen gick de hem. Jag säger absolut inte att de är dpliga människor de som tar livet av sig, tvärtom. De är människor som bara inte får den hjälp de vill ha. Kom ihåg att det är mina åsikter. Och ja, jag har själv varit i den situationen där jag inte orkar mer, tro mig, så det här är inte bara tomma åsikter!

2009-11-02 @ 11:25:40
URL: http://patriciaar.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vilken rosa och mysig blogg :)

2009-11-02 @ 14:47:13
URL: http://veronikascrib.blogg.se/
Postat av: Emmy

Måste bara säga att din blogg är jätte fin , och jag vill gärna följa den. Är jätte intresserad stickning, virkning osv.Jag går första året på hantverks, ha det bra kram!

2009-11-02 @ 15:22:25
URL: http://lillemsy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0