Den 13 okt

Dagen ger sömn. Handen är inte toppen men jag har fått ihop 2 amigurumis =) tjohoo vad kul. Nu ska jag se om jag kan få gjort en bunt till. Ska även börja på de fina inneskorna jag har ordnat ett mönster till.

Nu kan jag även få upp lite bilder på de nya bebisarna...

De är så söta. Lisa och Olle. Lisa är den lite mer yviga och Olle då den mer släta katten. De har sovit hos mig hela natten.
Barnen var helt överväldiga när de kom hem och hitta katterna. Den gamla katten ligger dock mest och morrar eller fräser någonstans. Tyvärr får vi nog avliva den. Hon led av syrebrist som kattunge och är genuint elak. Jag vet jag vet kan man säga att ett djur är elakt.
Idetta fall kan man det. Hon fräser och spottar. Morrar som en hel tiger och tycker inte om någon. Hur mycket man än försöker så vill hon verkligen inte bli älskad eller älska.

Fast ledsen blir jag. Jag har ju ändå haft henne så länge och jag kan inte ge bort en folkilsken katt heller. Hon anfaller alla utom mig inkl barnen och jag är orolig för att lämna ungarna ensamma med henne. Risken är stor hon har ihjäl dem.

Men dagen ger mer. Det är dags för ytterligare radiokurs. Vet inte om jag kunner delta med denna hand och värk. Andreas skall ha utvecklingssamtal vilket jag hoppas verkligen går bra. Sen ska jag studera företagsekonomi, psykologi, matematik och radio.

Min tanke är ju inte att trots 29 år gammal köra spårvagn hela livet. Något mer måste man ju vara ämnad för hoppas jag. Mitt liv har allt alltid gått fort i nu saktar vi ner och tar allt som det kommer. En utbildning vill jag verkligen ha så det skall jag satsa på =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0