Lite blandat

Dagen har bestått av radiokurs. Trevligt idag genomfördes ett test som går ut på att plocka upp andra amatörradiopratare från olika regioner och logga. Man använder Q koder och betygsätter hur klart man hör varandra. Vi lyckades ratta in en dansk som längst. Det börjar gå framåt 4:e gången vi träffas. Så nu får man läsa på lite det närmar sig provdel.

Det man förundras över uppe i lokalen vi håller till är att det vimlar av trevliga ok killar som är singla. De är inte allt för fula helelr men mest nördiga. Men det är väl så man dejtar inte en ingenjör man gifter sig med en. Dock borde verkligen fler tjejer ge sig på att dejta nördar. Man vet ju alltid var man har dem och det är betydligt mycket mindre krångel.

Personligen står jag för att lite mulliga ingenjörsnördar helt är i min klass. Det är vad jag vill ha. Inget krångel ingen drama. Lugnt och skönt samt de bangar aldrig att hjälpa en med tekniska problem. Man behöver heller inte oroa sig för otrohet och krångel =). Sen efter ett tag tjänar de bra med. Bara pluspoäng vill säga. Så ute efter en vettig kille som både är trevlig, har jobb och ser ok ut hör av dig jag vet en hel bunt mellan 21-33 år gamla. Lite blyga men det skalet får man ta sig genom.

Hösten är här det märks kallt och mörkt men ändå mys, mys, mys. För mig som gillar regn och lite dunkel. Sen att få palta på sig mer klädr och börja laga soppa =) Idag konstruerade jag ett recept på champinjon och kycklingsoppa. Lite thai influens på det men mycket lyckat.

1 st citrongräs
4 msk touch of taste kycklingfond
2 kycklingfiléer
ca 8 champinjoner
lite salt
½ röd chili
2 klyftor vitlök
3 dl vatten
400 g kokosmjölk
2 paket/fyrkanter nudlar
1 st lime

Stek kycklingen i lite olja tillsätt chili, salt och vitlök. Häll på vatten och buljong. Dela citrongräset och krossa lätt med kniven släng i. Pressa lime saften och riv ner skalet i soppan. Häll på kokosmjölken låt det koka upp och dra lite. Tycker du soppan är för tjock spä med lite vatten och ev häll i lite mer buljong smaksak. Dela champinjonerna och lägg. Innan servering lägg i nudlar när de är mjuka dags att servera.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0