Lite nya projekt!

Hemma med gips inte roligt. Jag har Carpal tunnelsyndrom i bägge handleder. Detta är även känt som graviditetshandled. Nu är jjag inte gravid. När man är gravid drabbar det en tillfälligt. Jag hade det under graviditeterna med men sen fick jag det beständigt. Nu är jag opererad i vänster handled och gipsad i en vecka till. Sen kan jag börja med mina handarbeten igen. Men tills dess får jag nöja mig surfa runt.

I mitt jobb har jag mycket dötid kan man säga emellanåt. Då försöker jag alltid ha ett projekt med mig. Om inte annat så funkar det alltid på bussen, barnens fristidsaktiviterer, café eller vid andra tillfällen man kan göra flersaker åt gången.

Varje månad har jag en sak som jag ska köpa till mig själv. Det kan vara allt från en 50 öres sak till något riktigt dyrt. Det beror lite på vad jag är sugen på. Denna månaden blev det följande:


Supersnygg handväska för endast 399 kr på wedins accessoarer.

Nära jag surfade runt lite igår hittade jag ett par jätteschyssta inneskor. På en annan bloggsida var det en tjej som virkat ett par Mary Jane skor. Genast kände jag att jag ville göra dessa. Så jag fick köpt mönstret =) Toppen såfort gipset är av så skall här handarbetas.



Mitt andra projekt som legat från och till ett tag är ett lapptäcke. Jag har laddat hem en hel del gratismönster från Ditt Broderi. Dessa små figurer använder jag nu som delar i lapptäcket. Lite restgarner och annat så blir man av med slattar av garnet med =)



Man får anmäla sig på nyhetsbrev så kan man fortlöpande få tillgång till deras gratismönster. Dessa varierar hela tiden under årstiderna. Innan tyckte jag väl det kom nya mönster lite oftare än nu. Men det är ju trevligt att det finns att tillgå.

Ett annat projekt som är påbörjat:


Ett Dimensions broderi lite av mina favorit broderier. Finns mycket att välja för alla åldrar. Detta motiv kändes helt rätt och jag föll för det med engång. Om man inte vill handla till fullpris år det ju bra leta efter broderier på tradera. Där kan man hitta dem till riktigt bra prsier. Själv har jag köpt flertalet Miranda nallar där. De är ju helt oemotståndliga.

Kommentarer
Postat av: lollo

Vilka söta tofflor...vill ha.me like a lot.

2009-10-06 @ 15:07:15
URL: http://lollopettersson.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0