Regn på fönstret!

Efter en riktigt trevlig fredagskväll vaknar man upp till regnstänket på fönstret. Hmm lördagmorgon var var det idag? Just det tvätta kl 8 på morgonen. Ibland drömmer man sig tillbaka till den ostyriga ungdomen då detta inte var ett tvång. Men nu är man 2 barns mor och ja man har inget val. Tvättas skall det och det var enda tiden som fanns tillgänglig.

Jag är inte så gammal men har gamla barn kan man säga. De är 8 och 9 år. Träffade en äldre man och det blev barn fort. Dock höll inte förhållandet så långe 5 år men det fanns ju andra skäl till det. Tyvärr känns det som man ger upp för tidigt ibland. Man tar det så lätt det är ju bara att skilja sig. Men om man ändå träffat någon och älskat den personen är det så lätt att bara sluta?
Ibland känner jag att jag gav upp. men vårt förhållande skulle aldrig kunnat leva vidare. Vi tog fram de sämsta sidorna hos varandra. Men jag tror på kärleken och jag tror man faktiskt kanhitta "den rätte". Jag har varit med om mycket kanske inget jag kommer skriva här eller just nu. Men jag tror och hoppas fortfarande.

Kämpa är mitt motto och kommer alltid att vara. För varför ge upp om man egentligen aldrig behöver.

Undra vad dagen har att erbjuda några timmars tvätt till. Sen kanske en fika har ju barnfrihelg. Gårdagen erbjöd mat på Linnégatan. Karlsson Garage liten lätt pubmeny. Jag åt köttbullar och killarna entrecot. Mycket god mat måste jag säga och hyggliga priser. Ljudnivån var lagom och servicen bra trots att det verkade som de var lite underbemannade. Lite dåligt cider sortiment för den som gillar riktigt cider och inte bara sötslisk. Efteråt gjordes ett besök på Notting Hill ligger också i Linné. Mysigt litet ställe första gången vi besökte det. Bra priser och bartendern har inga problem med att prova nya saker bara et finns i baren. Sista besöket blev Bishops Arm på Järntorget. Gammalt peprövat koncept som alltid går hem. Alltså mycket trevlig och lyckad kväll tyckte jag och jag tror de 2 pojkarna som var med resonerar de samma.

Lite fika på stan idag fotograferande i regnet och cachande hoppas jag på =) Det är vad som gör min lördag särskilt med rätt sällskap.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0