Va fan håller jag på med...

Lite den tanken slår mig när jag ser årets blogg vinnare. Nog för att jag gillar Foki en aning men allt känns palstigt och fejkat.

Är det det som är grejen man ska se ut som en porrstjärna?

Konstgjord solbränna och förstorade läppar eller bara fjortisar som inte kan bete sig som folk. Man undrar lite hur de blev uppfostrade eller om de fick någon uppfostran alls? Är derasföräldrar verkligen stolta överr sina barn eller finns det tillräckligt mycket pengr så man kan blunda?

Så därför undrar jag va fan gör jag i bloggandets värld. Jag är små fet, inte särskilt snygg, inga modekläder passar mig (knappt H&M heller)... Men jag vet ju hur man ska bete sig iallfall. Eller så självklart är jag bara bitter och avundsjuk. Hahaha. om det ändå varit så väl eller iofs bitter är jag garanterat.

Kolla Kissi hon blev årets kaxigaste blogg ja hon ser sig själv som jordens medelpunkt, förstorat läpparna och har någon mysko orangebrun solbränna och svintoblondat hår. Sen har vi de ultimata fjortisarna Dessie och Paow ser små porriga ut och bara omgona. Hade min dotter klätt sig eller betett sig så hade jag personligen åkt ner och lyft ut henne i örat från galan.

Kenza känns bättre och mer smakfull samt Foki och Blondinbella (dock aldrig läst hennes blogg) men de såg mer vuxna och mogna ut.

Sen en annan fråga vad är all denna besatthet över Tokio Hotel alla verkar ha ineom bloggvärlden? Jag fattar inte det alls vill jag säga. Nog för att de är bra men inte så bra.

Det känns som det finsn alldeles för många Anna Anka inom bloggvärlden eller vad ska man jämföra dem med. är Kissi, Paow och Dessie ( ingen aning om stavningen) nästa fiberaktuellt utviken eller kanske Lektyr, Playboy? Är det det man vill sträva efter? Är idealet att se ut som en porrstjärna och varför göra sig själv till grotesk istället för snygg...

Kommentarer
Postat av: Elin

Kan inte mer än att hålla med om mycket av det du skrivit :)

2009-10-21 @ 12:17:08
URL: http://elinfelinpelin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0