Vad ska man välja?

Jag funderar starkt på att köpa ny mobil men vad ska man välja?

Funderar mycket är sugen på en Iphone eller en HTC Hero. Det är väl det jag kommit fram till just nu. Men så vill jag ju det ska vara fullt kompatibelt med mitt Linux Ubuntu. Vilket drar ner det till HTC Hero.

Sen är jag lite sur eftersom jag tycker abonnemang alternativen är väldigt begränsade. Jag skulle vilja ha fler alternativ till på 3 och telias erbjudande. Telenor ät heler inte fullt bra. Man vill ju kunna ringa till en minimal kostnad samt ha fri surf på den. Alla applikationer är ju viktiga med.

För min del är att ha ett komplett redskap viktigt. Jag skall kunna rationalisera bort kalender, Ipod och telefon till ett. Något ännu bättre är ju att bli av med gpsen och ha en fungerade cach maskin i. Den ska ju helst då leta upp alla geocachar inom en viss radie så man kan plocka det om man är sugen.

Aktivit kunna gå in på bank, leta tidtabell och notering ska vara bra med. Hur kameran är känns mindre noga. En kamera är ju svårt att ersätta om man ska ta bra bilder.

Så vad ska man välja?

Design mässigt är ju Apple överlägset men det är ju det här med frihet vem är bäst på det. Ja det tål verkligen och tänkas på så man får känna och klämma massor mer och se vad man hittar. Sen är det ju den biten med abonnemang. På Iphonen är det mycket begränsat jämfört med HTC...

Vad tycker du?

Kommentarer
Postat av: Mats Westholm

Iphone verkar vara en bättre produkt rent hårdvarumässigt, alltså att den fungerar mer tillförlitligt men hero är roligare eftersom den är mer anpassbar.

2009-12-14 @ 17:18:51
URL: http://blog.webtiger.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0