Tvåändstickning denna tjusning

Nu har jag ju försökt tvåändsticka och det har resulterat i en vante och en pulsvärmare.
Vanten är jag väldigt nöjd med förutom att den blev lite tajt och avlång. Så nu har jag lärt mig att jag ev måste lägga upp några extra maskor. Dock kan min dotter ha den trots att den är lite lång bara.

Eftersom jag inte kunde hitta z tvinnat garn har jag använt mig av s tvinnat villket faktiskt fungerat bra. Jag har dock hört att s tvinnat korvar sig och är lite jobbigt hantera. Ja det kan jag hålla med om att det gör. Men det fungerar man får bara tvinna uppi Vill man veta mer tycker jag man ska besöka följande sidor:

Mamma P handarbetar
Emkristi
Dödergök
Krokmaskan

De är de bloggar jag använt mig att för att lära mig sen har jag också lånat en uppsjö av böcker.
Bland annat beställde jag detta häfte på krokmaskan:

Man följande böcker har även använts:

Tömt bibilioteket kan man säga. De 2 första är jag lycklig ägare till faktiskt.



Kommentarer
Postat av: Signe

Vad duktig du är. Jag har försökt lära mig, var bland annat med på en workshop dom Kerstin ( hon som skrivit den blåa boken) hade, men jag tyckte det var jättesvårt. Hon använder för övrigt s-tvinnat garn!

2010-01-24 @ 18:57:29
URL: http://signe39.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0