Pyssloholic


Ja tradera är farligt livsfarligt särskilt om man är sjukskriven och uttråkad. Där finns ju så mycket där finns allt. Så som den kvinna jag ärsom mitt i allt kommer på allt jag inte behöver men vill ha. Garn, stickor, broderier och ja varför inte kanske en hushållsassistent med. Man samlar på sig lägger bud och känner sen FAN vad ska jag med den till??'
jag har ju flera lådor garn men man ser framför sig vad det kasnke kan bli. Broderier i uppsjö på vinden sparade ochtas fram för att färdigställas. Just nu har jag garnaterat material hemma för att färdigställa hantverk 2 år framår. Då snackar vi, tvål, kort, virka, sticka, brodera och så vidare. Jag är en pyssloholic helt klart. Sen bara hamstrar jag på mig allt möjligt för jag kan ju säkert göra något med det. Detta gäller även recept. Massor av recept och kokböcker i högar. Kan bara inte låta bli.
Hittar jag ett projekt måste det bara görads kan jag inte så lär jag mig. Tekniken kanske inte alltid blir 100 % men resultatet det jag vill ha. D är det bara så. Stickning lärde jag mig efter bok virka likaså. Jag kan inte sluta nu heller.Ibland tar det längre tid menn jag drar så gärna upp. Igen och igen och igen tills det är rätt. Blir helt besatt. Önskar man kunde livnära sig på det men ja det är väl ett tag kavr dit.
Vem är det där jo hon som kör spårvagnen som en galning genomstaden för att komma till ändhållplats för att kunna sticka eller vad som är med. Som faktiskt blirlite glad när trafiken står still för då åker handarbetet upp. Som gärna hade kört pedalvagn hela dagen om det samtidigt var tillåtet att sticka. Jag menar händern är ju fria.
Som nu sitter här med armen i gips och budar på tradera. Ledsen barn ingen mat denna månaden mamma ska lösa ut garn och broderi. Eller så illa är det inte. Men jag går medvetet förbi garnbutikerna när jag har dåligt med pengar för jag vet att går jag in är jag inte tomhänt ut. Då hittar man något man inte skulle ha men köpte för man kunde ju bara inte motstå.
Så knäpp e man totalt beroende och kan inte sluta. Börjar jag plugga kommer jag behöva ha med mig handarbete på lektionerna eller föreläsningarna. Kommer inte kunna lyssna annars. Måste bara göra något samtidigt.
Nej nu de senaste är surfa efter tvåändstickning ska bara lära mig detta....

Kommentarer
Postat av: Inger Myrén

Trodde du lärt dej sticka och virka på mammas och mina symöten när du var liten

2009-11-27 @ 15:30:11
Postat av: Mållgan

Det är trist att vara sjukskriven, tro mig jag vet.... Om det kan glädja dig så ligger ett trevligt garn här på mitt skrivbord och väntar på att få skickas till dig. Jag skall bara komplettera med några andra små trevliga saker och sen posta paketet. Då blir det alldeles gratis och förhoppningsvis mer spännande än tradera :).

2009-11-28 @ 01:02:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0