Hmmmm

Jag har haft abonnemang hos Comviq i 5 år ca. Nu bestämde jag mig för att göra om det till kontantkort. Toppen eftersom jag inte vet om jag är sugen på att byta teleopeeratör har inte fullt bestämt mig hur det skall vara. Sen fick jag mitt abonnemang av min förra kille så det har stått i hans namn hela tiden. Nu så var ju inte det riktigt bra heller trots att det varit jag som betalt räkningen hela tiden.

Så igår fredag upptäckte jag att min telefon inte funka visst det är ok. Jag ringer Comviq och snackar med dem 3 GÅNGER. De 2 första säger bara att jag ska ladda kortet så funkar det sen. Ok tänkte jag och rusar iväg för att köpa laddning. Kommer hem ska ladda det funkar inte. Hmmm stänger av och sätter i gång telefon igen. Funkar fortfarande inte. VA FAN!!!! Ringer igen då den 3:e gången säger killen "åh har du redan fått det nya simkortet?". Förstå min förvåning. Va nytt simkort nej det har jag inte. Uppenbarligen skickar man inte ut det förrän efter man stängta av abonnemanget. IDIOTISKT. Det var ju över en vecka sen vi ändra. Det borde ju gått ut med en gång.

Ringer ett surt ex som meddelar att han är minsann inte hemma och kommer hem först efter helgen. Eftersom han inte ändrat dressen när han gjorde om abonnemanget det kommer hem till honom. Så nu får man se när det dyker upp.

Så nu ingen telefon toppen. Man får höra på flera ställen "Öhh jag har förökt ringa varför är telefon av?". Får använda min sons. Men varför ska man byta simkort idagens it-samhälle? Andra gånger har jag inte fått nytt simkort. Det har ju bara matats om av telebolaget. Sur man blir. Hur tänker de egentligen? Inte alls. Så tack för den Comviq! Funderar starkare på att byta teleoperatör nu.

Kommentarer
Postat av: Madde

Fin blogg :)

2009-10-17 @ 16:28:49
URL: http://madeleinekk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0