Cable guy har jag döpt han till

Han får hitta Cable Guy min instickade kabel.

Jag började med att testa mig fram ville ha en rätt bra stickfastehet. Så jag kör stickor 2 strumpstickor och Catania gaarn från schachenmayer.

Först lade jag upp 7 maskor fördelat på 3 stickor. Stickade någon cm och trädde i plugg delen alltså delen som sedan sticker i telefonen. Här ville jag att den skulle vara tätt inpå så det inte glappar. När jag stickat förbi den tjockaste delen så minskade jag till 4 maskor.

Kollade även här så det var tätt inpå sladden. Så började sticka med sladden imitten och 2 maskor på varsida. Nu har jag 2 stickor med maskor och en som jag stickar över på.

Lite svårt att förklara men mannen vill jag skall sticka in hans med. Då kan jag få ihop en tut med bilder som jag sedan tänkte lägga ut gratis. Idéen till detta fick jag av Tehus som hade stickat in sin på något sätt. Hon hade sett det på Ravelry men jag hittade det inte där.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0