Söndags stickning och lite att sy av =)

Mitt fortsatta tvåänds projekt som nu har fått ett nytt nystan. Funderar lite på hur mycket som kommer gå. Första delen som inte är i närheten av att bli fäördig krävde 100g. Sen vet jag ju att jag har en bunt z tvinnat till i samma färg. Det som skall ske är att den skall nå armhålan så jag kan börja på kroppen. Detta är själva oket =)

Armen måste bli klar på denna lilla tröja till minsta hönan. Så får hon ha den sedan i vinter =) härliga fön garn som är bomull och bambu. Tror armen skall försöka komma ut idag och bli klar. Kan inte ha massa liggande.

 

Spännande tyg köpt i en grupp på Facebook. Ska bli söta omlott tröjor tänkte. Massor av annat tyg skall även det sättas saxen i idag. Så det ska bli spännande. Tanken är att se till och sy upp en kollektion som kan säljas sen. Med fina unika barnkläder i olika stl. det är redan en del napphållare klara.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0