offe

Jag har börjat sticka på en offe. Från Visalisas mönster. Mycket trevligt mönster som ger mycket utrymme för eget tänk. Lisa har gjort sin randig men jag vill ha en enfärgad. Min blir i turkost återbruksgarn. Det är en upprepad Tamzin som aldrig blev färdig. Men garnet behöver ju inte gå till spillo liksom.

Garnet är Drops alpacka jag stickar med dubbelt så den blir tjock och fin stickor 4,5 borde använt 5 eller 5,5 eftersom stickfastheten blev 20 istället för 17. Men jag stockar lite fler rader med mera.

Så jag har lagt upp lite fler maskor än mönstret och stickar lite fler rader på framstycket. Det ska bli en lång arm på den och en knallröd icordkant hade jag tänkt. Kanske någon knappdekor. Jag är verkligen ett stort fan av bra mönster.

Det är genomtänkt och ger utrymme för egen touch. Det ger verkligen detta mönster. Nästa offe har redan börjat ta form i huvudet och kommer bli en mönsterstickad. Så blir det en del andra tekniker som jag inte helt vet hur jag ska lösa men lite mer tankegång så ska det säkert kommas på med.

Mönstret kan köpas hos Garnasinne kan tänka mig att Semilla garnet somnsäljs där skulle vara toppen. Eller så får man titta på ravelry.






Kommentarer
Postat av: Anna-Karin

vilken härlig färg :-)

2013-01-29 @ 14:55:08
URL: http://entappadmaska.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0