Snart så...

Ja snart är det jul helt enkelt man ska ha stressat hela vägen fram sen stressar man hela dagen sen stressar man lite till. FYYYYYY!!!! Jag totalt protesterar och tänker inte göra detta alls.
Barnen är hos sin far den julen och jag är hemma ensam om jag inte följer med pojkvännen till hans föräldrar vill säga. Men man har ju fortfarande vägen dit. Det ska handlas spenderas enorma summor man inte har. Barnen ska klappar och alla andra med. Men till stor del i år blir det gjorda klappar. Ja till alla utom mina barn som kanske ska få lite annat med.
Mina syskonbarn får nog en liten grej sen stickade tröjor eller liknande. Min mamma och systrar samma där stickat alt virkat. Mina bröder vet jag inte ens vad jag ska ge. Båda lastbilschaffisar så de ja märker väl inte ens att det är jul. Men ni kan ju tänka vilket pill det är. 2 barn, 2 systrar, 3 bröder, 3 syskonbarn, 1 mamma, 1 pappa, 1 platspappa, 1 bästis och så har vi 1 pojkvän det blir verkligen inget dyrt. Men jag går gärna under snåla moster eller va då det går ju redan mina ena syrra under haha. Fast et blir det ju inte. Får jag tillverka något själv så blir jag lyckligast ändå.
Sova hade vart trevligt med jag hade gärna vilja gjort detta men nejdå ingen sömn här inte. Ligger vaken tittar i taket. Pojkvännen studsa upp vid midnatt satte iväg till duschen och gjorde sig iordning för jobbet. Klockan stod på 5 och det var det han trodde klockan var. Men icke sa nicke. När han kolla i köket efter duschen var den 24.00 oj. Hmmm vilken klocka har stannat. Jopp väckarklockans batteri stanna inatt då ringde den. Han vakna var övertygad om att det var jobb dags efter ca 2 timmars sömn. Sen ska man ju då somna om. Armen värker efter svininfluensa vaccinet. Som tusan vill jag tillägga och den sidan ska det minsann inte sovas på. sen har man ju handleden  som de plocka stygnen på den är öm och svullen. Men ja vad gör man inte. Får väl ta och sova nu eller ja lösa lite korsord. Se om man somnar sen kanske packa för resan. Mmm det blir myspys.
Sen ska min dotter ha maskerad på mån på sin dansskola. Först var det väldigt enkelt hon vill vara katt. Visst no problems mamma fixar. Sen igår när hon sov hemma med morfar och jag hos pojkvännen ( vi ska resa bort idag) ringer hon "mamma jag vill vara en julren"... Hmm jag upprepar va en julren? " Ja mamma en julren" ok var hittar man en julrens kostym. Hjärnan går på full varv. Hmmm det är ju hornen hur fixar man hornen? Kan man köpa horn. Det blixtrar till i skallen att hennes far har råddjurshorn hemma. Men man ska kanske inte sända iväg barnen i levande ja eller döda djur då. Så jag funderar renar är ju gråaktiga med enorma horn. Då säger hon inte en sådan ren en julren. En brun julren med röd näsa. Helt plötsligt kändes det lättare. men min resa med pojkvännen kommer bestå av att lena renoutfit. Jepp romantiskt som tusan. Idéen är bruna tighta kläder typ tights och tröja sen leta horn på Buttericks eller liknande. Svans ska ju vara en boll. Inköp av gran eller ja knappast det finns nog allt hemma. Acrylgarnet kan vi göra en garnboll av son vi sätter fast på rumpan. Nu runt jul borde det ju finnas någor blinkande diadem med horn eller så. Tycker man. Annars panduro inköp av diadem och filttyg klippa horn som man sen fyller med vadd. Jepp vad gör maninte för sina barn. Så ja det är väl det man får göra i helgen då ja.

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Hmm... funderar på om inte nåt sånt här skulle kunna funka.

http://www.borjes-tingsryd.se/servlet/us_pyra?wts.PAGE=h_ix3.htm&wts.ACTION=loginguest&$GUEST=SE&p=H



Du är ju händig och kan säkert fixa till det.

Du måste väl ha hyfsat nära till kungsbacka? :-s

Eller kanske inte, jag har inte en aning. haha

2009-12-04 @ 08:59:30
URL: http://nollkollcarlsson.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0