Bitter

Jepp jag e bitter. Bitter som fan kan man lugnt säga. Allt går inte riktigt min väg inte igår inte idag. Livet leker! Bah för vem tomten eller.
Under de senaste åren har jag inte varit särskilt tursam. Innan jag började på det jobbet jag har nu var jag aldrig sjuk. Jag skojar inte. Jag hade ingen sjukfrånvaro eller vab dagar., Nu känns det som det bara regnar in. Hjärnhinneinflammation, barn med 2 brutna armar, 2 opererade handleder, missfall, hormonnrubbningar och so on. Från att inte haft en enda sjukdag helt plötsligt är man konstant hemma. Vill även tillägga att detta gäller även mina barn.
Men det är ju inte det enda. Man blickar framåt hoppas på ljuset i tunneln men det kommer minsann inte. Alla andra händer det men inte mig. Man sitter med alldeles för många år på nacken från arbetslivet men det bär en ingenstans verkar det som. dags att byta bransch? dags att plugga på riktigt?
Sällan blir man ju nedslagen eller jo det blir man. man har förhoppningar men istället blir man emotionellt störd, bitter och längtar bort. Arbetet gör att hjärnan degar igen och det finns bara slam kvar. Härligt vi är ungefär 500 pers med igenslammade hjärnor. Eller tja det finns ju de som är nöjda med. Men inte jag jag kan minsann i nte nöja mig inte. Vill ha mer.
Nu hände det igen man bygger upp förhoppningen ser en öppning den slammas igen. Hmm typiskt varför detta nu. man undrar vad man kan fixa hur kan man bli bättre. Svaret: Inget tyvärr otur med konkurrensen. Alltid någon som är bättre tydligen. Vaddå det är ju bara 5:e gången toppen. Men fortsätt sök. Hallå har jag inte gjort mig till åtlöje tillräckligt. Känns som man bara söker för att ge dem mer arbete. Fylla ut kvoten kanske.
Men jag är in te bitter!!! Bara så in i h*****e!!!
men vad händer nu då jo som den kvinna jag är behöver detta analyseras allt vänds och vrids och undrars över. Så nu ska jag sitta här analysera mig själv. Sen får man se om det går att debitera en för analysen. Skulle klart behöva extra pemngarna.

Kommentarer
Postat av: Eva S

Oj! Det där lät inget vidare! Det värsta är att jag just nu kan känna igen mig själv i en del. Inte brutna armar och sjuka barn men igenslammad hjärna och att jag vill ha ut något mer av jobbet. Vi får se hur det går.

Hittade hit via stickamera.

Må gott

2009-11-25 @ 19:57:30
URL: http://www.eva.sundstrom.st

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0