Citrusmarinerade Fläskkotlett

Marinad:

Salt  och Peppar
Balsamvinäger
Soya
1 citron saft och skal
Rapsolja
Vitlök
Timjan färsk

Ja man får höfta lite. Jag hade 8 kotletter så jag hade 2 klyftor vitlök. Runt en matsked soya och balsamvinäger. oljan låg runt en dl. Det beror lite på hur man vill ha smaken. sen ripsa jag ner några ordentliga knippen timjan. Färska örter tycker jag alltid är bäst och ser till att ha hemma.

Sen steker man lite yta på dem. Häller på den ö erblivna marinaden in i ugnen tills de är klara. Pensla lite emellanåt i ugnen.

Kommentarer
Postat av: nathi

Hej! jag har tittat lite i din blogg och den var sjukt fin! Men titta gärna in i min blogg och var den bra så kan du följa den via bloglovin och tipsa om den (:

Ha en bra dag!

2009-11-22 @ 16:27:51
URL: http://nnathislarsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0