Luktar illa

Ja idag har barnen vaccinerats sig toppen. Det är gjort eller just nu när jag skriver detta har ena barnet vaccinerats iallafall. Den lilla hon som ville ha mamma med. den stora däremot skulle inte ha det.
Själv hade jag ju självklart glömt att jag hade lovat följa med. Som vanligt går det in på ena hållet och ut andra jag är övertygad att jag är ihålig där uppe. Garanterat tomt skall knackar man så ekar det.

10 min innan det var dags att promenera iväg till skolan jag fortfarande iförd natt t-shirt säger dottern men mamma du skulle ju följa med. Hmmm skulle jag hjade jag lovat det. FAN! Tänker man tyst för sig själv. Jag vill ju sova en stund till efter att barnen gått. Njuta lite till av den lediga tiden. Utan frukost och några större toalettbestyr hoppar jag i jean, skjorta sen igår och converse. Hann inte lukta på skjortan heller och tänker jaja det går ju fort. de skall ju vaccineras direkt nu på morgonen. Fel nr 2 de skulle först vara en timme i skolan sen vaccineras. Där står man med håret på kant iklädd kläder man hoppas inte luktar för mycket ingen frukost och ingen tandborstning.

Så knallar man ner till sjuksyster här skall det vaccineras. halva klassen åtgången. Jag och några föräldrar till på plats. Känner lite svett från skjortan. Fan igen hoppas ingen sätter sig nära. Det blir vår tur. Jag får mer eller mindre tvångshålla eftersom dottern har fått för sig det gör ont. Men inte ett pip kommer från henne när det väl stoppas nålar i henne. Toppen det tog nästan 20 min få i henne nålen men över på 2 sek. Och inte ett enda jäkla piip.

Så sitter man efter och skall småprtata lite med de andra föräldrarana. Barnen ska ju ha lite stöd och hållas koll på i 15 min. Dricka saft och ja man ska ju försöka att inte låta dem riva biblioteket. Nu barn ska ni vara lugna. Komihåg vad syster sa osv. Då börjar dottern må dåligt. Hon är blek och illamående. Hon får spypåsar och kurar ihop sig hos mig. Hon får lägga sig i ett vilrum. Dit kommer även kopisen och hennes tvillingssyster och mamman. de ligger jämte varandra och läser Bamse jag och mamma pratar. Så upptäcker jag min andedräkt. Luktar som en bäver krypit in och dött. Underbart här har man hela morgonen luktat skunk och dödbäver. Vilket underbart intryck man gör. Såklart tar det ju en stund innan man själv upptäcker detta också. Suveränt. det räcker inte att jag är ungefär 10 år yngre än alla andra föräldrarna. de ser mig ändå redan som white trash eller? Fan va suveränt då är man mamma med andedräkten också precis vad man strävar efter.

Får väl se hur det utvecklas med dottern. Om hon blir bättre sämre eller ja vem vet. Skolan skulle iallfall ringa om det behövdes. jag knallade hem och kände det är dags borsta tänderna och sätta i sig lite frukost. Tillråga på allt påstods det att om jag inte fått mat är jag grinig. Ingen aning vad detta baserats på säkert taget ur luften. Dock finns det tillfällen man leds till mat efter att man öppnat munnen och sagt en mening.

Kommentarer
Postat av: Martina

hahaha Mimmi - du är ju underbar!

2009-11-18 @ 20:39:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0