Nörd

Jepp så är det vi är nördar. Idag har jag sjukt planerat allt i detalj tror jag iallfall. jag ska ner till stan vill hinna kolla biblioteket efter min senaste mani tvåändsstickning. jag menar man kan ju ända plöja genom ett par böcker när man har handen i gips. Sen efter det sä vill jag köpa grejer till 2 ändsstickningen. Så et bara är att försöka hela vägen upp till Stockholm på fredag näst a vecka.
Detta är den senaste passionen och jag vill verkligen lära mig. Beställt ett 100 sidigt häfte och sänt ut bästa kompisen på jakt sen när han ska hem till Dalarna. Hoppas han ska hitta en del på dalarnas museum och hemslöjdsförening som verkar gett ut en del alster.
Nu ska et ju baby stickas. Längtar tills det kjan börjas med också. Har ju iofs redan stickat 2 ponchos, 1 par byxor och 1 kofta till den lilla. Allt i härligt Eskimogarn 100 % ull.
men idag är det nördauktion eller den heter ju inte så men jag lovats det ska vara underhållande iallfall. Chalmers Elektro förening ETA ska ha sin årliga auktion. Här hittar man konstiga knepiga saker som auktioneras ut bla skilsmässolådor. I min vildaste fantasi kan jag inte riktigt föreställa mig vad man kan vilja ha där men det vet väl de som köper. Uppenbarligen finns de dom som köper så mycket så föreningen fraktar hem det till köparen i lastbil. Så det ska bli väldigt intressant.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0