Vantar

Jag virkar tumvantar i massor =) först försökte jag kolla på mönster det funka inte så jag gjorde ett eget tumvante mönster.

Tumme:
4 lm slutna med 1 sm i ring
virka 14 st i ringen
forsätt med 1 st i varje tills tummen mäter ca 7 cm


v1 Gör 4 lm och slut en ring med 1 sm
v2 2 st i varje st = 8
v3 2 st i varje st = 16
v4 1 st i följande 2 st upprepa varvet runt = 24
v5 1 st , 1st sen 2 st i samma st upprepa varvet ut= 32
v6 1 st , 1 st, 1 st sen 2 st i samma st upprepa varvet ut = 40
Virka sedan 1 stolpe i varje tills det mäter 12 cm från början

Nu skall tummen och vanten virkas i hop

Virka samman tumme och vante med st
Virka 20 st (1 st i varje st)
Virka fast tummen med 4 st fortsätt sedan varvet ut
Nästa varv virkar du st fram till tummen 1 st i varje st
Nu ska man virka runt hela tummen så man virkar runt hela som man gjorde på bara vantdelen
samtidigt minska för kil mot handleden
så man gör ungefär så här:
virka 20 st 1 i varje st sen ca 3 st ut i tummen 1 st i varje
minskning mitt på tummen 2st ihop sen 2 st ihop sen ca 3 st 1 ivarje stolpe sen fortsätter man med det varvet ut
sen fortsätter minskningen på tummen tills man har 38 masker kvar.
Då bara fortsätter man virka runt runt med en st i varje st tills man har önskad längd på mudden.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0