Burdastyle

Jag har jättelänge prenumererat på Burdastyles nyhetsbre. Det är en riktig lyckoträff. Flertalet personer som hemma sitter och syr och sen lägger upp. Man kan få tag i gratismönster, information om hur man gör vissa saker och massa annat. Har du inte tidigare varit inne så gå in och se. Gratanerat om du är lika handarbetstokig som jag att du hittar något. Jag har själv laddat hem mängder av mönster och fått insperation.

Innan satt jag och tittade genom lite vad man hade lagt upp för olika projekt och hittade en mängd fantastiska kreationer.
Den första klänningen är enkel men samtidgt ger verkligen mönstret karaktär. Jag känner bara hur jag älskar tyget och villl ha det. Det får nog bli en tur till Gårda Textil på kungsgatan och se vad man kan hitta. Eventuellt hitta någon som ska utomlands och vill ta med sig hem.

Klänning två är ju jätteinne. Hon har hittat ett 60 tals mönster som hon omvandlat lite genom använda sweatshirt tyg. ilket även flera stora modehus också gjort. Lite längeleve mysbyxan. Personligen hatar jag lite alla mysbysxor som hänger i arslet men klänningen är underbar och ja tyget är ju fakstiskt skönt.

Tredje klänningen är bara något som passar mig. Alla lägger inte ut mönster eller hänvisar till var man finner dem vilket ärlite synd. Sen är ju en hel del egna kreationer med egna mönster.

Absolut att jag tycker du skall titta själv. Det finns verkligen massor med idéer. Jag använder ofta mönster som grund när jag syr men ändrar dem gärna. Eftersom jag ligger på stl 42/44 (jag vet dags att fundera på det). Helst vill jag inte att det ska strama åt på fel ställen. Simplicity mönster är något jag verkligen rekommenderar. Detta brukar finnas på väldigt välsorterade textilaffärer. I Göteborg hittar man det bland annat på Textur som ligger id Dom kyrkan.

Jag hoppas snart kunna sy, sticka, rodera och virka så lite nya saker och bilder kan läggas upp för beskådning men så länge får ni hållas med andras prijekt. =)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0