Fredagsmorgon!

Barnen ivägsända till skolan och jag kvar i sängen =). Skönt att ligga här och skriva av mig lite. I helgen ska barnen till sin pappa och det innebär egentid för mig. Hmm vad ska jag gör med den tro? Något infinner sig säkert.

Igår var vi på skolan. Man hade skolansdag och samlade in pengar till skolresa. Riktigt trevligt. Barnen hade fiskedamm, pilkastning, bokförsäljning, café, kakhjul och bollkastning. Vanöligtvis känner jag mig väldigt malplacerad på sådana tillställningar men det gick bra igår. Vi stannade där från början till slut. Riktigt bra initiativ från skolan. Barnen får chans att ta lite ansvar och pengarna går till en riktigt bra sak de har nytta av alla.

Nu är det mindre än en vecka tills gipset skall av. Ska bli så skönt dock är det 2 veckor av rehab, sen ytterligare lite tid innan jag får börja jobba. Under tiden när man går hemma får man sysselsätta sig. Det funkar nogorlunda iallafall. Vanligtvis handarbetar jag det kan jag ju inte nu så istället läser jg en radioamatörskurs. Är kanske inte så spännande som det låter. Jag kommer ju inte sända radio i bemärkelsen P3 precis. Utan mer person till person. Kursen ger ett slutprov som förhoppningsvis skall leda till ett certifikat.

Samtidigt gäller det att utnyttja tiden.
Plugga, plugga, plugga.
Känner att jag är lite understimulerad emellanåt så jag får ordna att hjärnan inte gror igen. I nov skall jag tenta IG. Matte D och Psykologi A står på schemat. I December sen är det Företagsekonomi B. Eftersom jag inte såg till att skaffa gymnasiekompetens när jag skulle får jag ta igen det nu. Det ärlite bra och lite dåligt. Jag var verkligen inte upplagd för skolan när det begav sig. Var nog mer äventyrlig och började jobba istället. Sen har det gått i ett. Aldrig varit arbetslös men kanske heller aldrig riktigt sysslat med det jag vill. Så det är väl dags att ta tag idet tror jag.

Lite skönhetsvård nu på morgonen:


För dig med riktigt torra händer. Hittas på apoteket =)



Beuti Control inte använt ännu ska bli spännande och se. Här har jag mjukgörande och läppglans. Företaget ingår i koncernen som äger Tupperware. Vad jag vet just nu går produkterna endast att köpa i USA.

Fuskar ju lite med fotografering lägger upp några bilder från Botaniska trädgården i Göteborg.


Taget under deras orkidé utställning i växthuset i sommras -09

Känns som att det är dags att höstfota nu när färgerna ändrs ute.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0