Smurfarna

Vem älskar inte de små blå figurerna hela mitt liv har präglat av Smurfarna =) Nu i år fyller de 50 år. Grattis alla smurfisar. Detta innebär att det finns en uppsjö av nytillverkat i smurfschangern. Kramdjur, samlarsmurfar, tröjor och massa mer. Min mamma är helt betagen av dem och samlar allt möjligt med smurfarna.'

Efter mycket letande har jag fått tag i smurfarna och trollflöjten filmen. Detta var första filmen de små djuren dök upp i. Egentligen handlade den om Johan och Pellevin mensmurfarna tog snabbt överhand. Flera andra filmer producerades med smurfarna som huvudrollsinnehavare. Det sades att 2 nya filmer skulle göra entré under detta 50 års jubileum men ännu har jag inte sett något. Det är ju verkligen något man an se fram emot.

Kommentarer
Postat av: Micke

Vad roligt att du har hittat smurfarna och den förtrollade flöjten, var hittade du den och är den på svenska? Har en dotter som bara älskar smurfarna, men jag har inte hittat denna film , som även jag älskade när jag var liten.

M.V.H. Micke

2010-03-15 @ 16:52:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0