Söndag!

Vad sker idag. Inget egentligen borde jag palla mig iväg för lite teknik men eftersom jag varit borta från radiokursen de 2 senaste gångerna behöver det läsas på med. Så vad ska man välja?
Min såkallade privatlärare som skall hjälpa mig genom radiokursen och matten är på plats för att leka med de gamla spårvagnarna. Som jag tidigare skrev jag vet inte om jag riktigt orkar idag.

Om några timmar skall mina barn hämtas med från centralstation. De koemmr upp med morfar från Falkenberg. I helgen har de varit hos sin pappa. Han bor i metropolen Unnaryd. En liten håla på gränsen mellan SMåland och Halland. Runt 1100 innevånare och de har en lokal matbutik. Eller de hade det iallafall innan. Nu vet jag inte om den finns kvar. Det är skönt att inte bo där iallfall. Lantliv som iofs passar mig bra men inte på den platsen. Alldeles för mycket revirpinkande och drama. Storstan det är grejer det ibland. Ingen känner dig och du sköter ditt.

Men landet dit längtar man ändå. Egen ladugård med traktor och en och annan gammal bil som ska mekas på. Kanske ha en gammal moped och ett par höns. Eget pysselrum med symaskin uppställd och fullt med garn i hörnen. Drömmen som kanske kan bli sann. Frågan är bara när var och hur?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0