Hemlis paket och nu är julen slut

Jag fick ett hemlispaket från min danske vän innan vi for till Dalsland för julstök. Eller vi flydde från det. Tanken var en mysig lugn jul hemma men i mitt gravida tillstånd stegrade sig paniken över allt som isåfall skall göras. Det blev en tur till Dalsland hos min sambos föräldrar. Lugnt skönt och allt var gjort. Vilket passar mig just nu utomordentligt.

Här har vi innehållet 4 prover med schampo, 4 små tuber med ansiktskrän, söta sockar, godis en fin mönsterbok och ett tufft garn. Skulle aldrig våga köpa det själv men är överlycklig över att fått det. Det heter Chicago och är jättemjukt. Tillverkaren är Gründl det är 100% polyester och jag vet inte fullt vad jag skall göra ännu. Så tack snälla vem du nu är. Fick ju ledtråd med men har inte listat ut ännu vem du är.

 

Under vintern har jag kämpat med stickameras julkalender också. Försökt svara på alla klurigheter vilket inte fullt blivit. Ingen vinst ännu heller men vem vet kanske jag har tur denna gången.

 

Mina monkeys är nu klara med =) här är ena på bild bara. Men skall se till att fota dem och ge lite fakta på garn mm. Absolut ett fantastiskt roligt mönster. Funderar klart på att göra ett par mini eller kanske handledsvärmare som matchar till.


Kommentarer
Postat av: Alis

Det er mig der har været din Hemlis.

Garnet er godt at strikke halstørklæder af.

Held og lykke med din graviditet :-)

2011-01-01 @ 19:58:58
URL: http://enbogormsstrikkerier.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0