Man ligger ju lite efter då

Kan man ju lugnt säga att man gör. Men nu har jobbet dragit igån eller det gjorde det igår. Idag är det semester och ikväll Depeche Mode som jag sett fram emot så länge.

Stickningen ser ut följande:

Tvåändtickade vantar något hände i slutet kanske får dra upp lite och sticka om. Använder bara s tvinnat garn funkar fint. Tummen ska bli klar med och sen skall ju andra vanten stickas det är ju liksom inte gjort. Eller så stickas ett nytt par nu när jag vet hur man gör.

Uppifrånochnerkofta så rolig men tråkig slätstickning just nu. Gjort ok och börjat på kropp fått repa upp 1 gång eftersom kroppen blev för tight. Ska bli en eldkofta till min dotter.

Ska påbörja Sticka meras feb strumpor. Ska bara iväg och inhandla något trevligt sockgarn.

Så är det väl just nu. Virkningen ligger på is men jag ska börja spinna =)

Har köpt en vävstol och en spinnrock. Nu vet jag inte om spinnrocken går att spinna på men jag hoppas det har anmält mig till en kurs jag hoppas jag får plats på.

Vävstolen är en löparstol och man kan max väva 50 cm brett. Men jag gav 500 kr och är mycket lycklig för köpet.

Sen vill jag ha större lgh nu börjar det bli trångt. Vi har tittat på en 5a men det gjorde 2 familjer till och de har förtur. Så man får väl hoppas det inte var det de var ute efter. Meni den här staden och detta ytterst svåra läge att få en stor schysst lgh man vill ha. Ja man får bara hoppas helt enkelt. För jag vill verkligen ha den och vi behöver verkligen den.

Kommentarer
Postat av: Mållgan

Hej! Ett litet paket håller på att packas, nu undrar jag bara om du stickar efter mönster på engelska??? Du kan svara här.

//Mållgan

2010-01-26 @ 14:28:30
Postat av: Mimmi

Ja du Mållgan jag försöker iallafall göra det.... Med mycket hjälp från internet men det blir allt lättare. Väldigt spännande måste jag säga.

2010-01-26 @ 15:39:53
URL: http://mickelrav.blogg.se/
Postat av: Mattias

hej shit va fin blogg du har, hur är läget idag? =)

2010-01-26 @ 15:53:27
URL: http://mattiasdeluxi.blogg.se/
Postat av: Cecilie - Bloggvärldens mest musikfyllda blogg

Mysig blogg! =)

2010-01-26 @ 16:28:12
URL: http://ceciliesjostrand.blogg.se/
Postat av: Mållgan

Bra då vet jag och skickar med ett litet mönster...tyvärr tog färgen i min skrivare slut och får köpas in i morgon, så paketet kom inte iväg idag, men bör snart ligga i en brevlåda nära dig :). //Mållgan

2010-01-26 @ 18:53:30
Postat av: Mållgan

Paketet är postat, förhoppningsvis i din brevlåda i morgon...

2010-01-28 @ 20:24:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0