Hemlis frågornas svar

1. Vilken sorts garn tycker du mest om? (Ull, akryl, bomull osv.) Är det något material du absolut inte tycker om?
Alpacka, merinoull

2. Vilka är dina favoritfärger?
Alla jag gillar klara starka färger

3. Är det någon färg du absolut inte tycker om?
Pastellfärger är väl inte en höjdare alltid

4. Vilken sorts stickor tycker du bäst om/använder du helst? (Trä, metall, plast? Rundstickor, raka, strumpstickor?)
Jag använder rundstickor till nästan allt då har jag Knit Pros acrylset. Annars gillar jag rä stickor.

5. Hur länge har du stickat? Anser du dig vara nybörjare, avancerad eller mittemellan?
Ett par år ger mig på det mesta. Stickar tvåändstickning bla. Så ja lte avancerad är jag. Dock ser jag inga mönster som hinder endast möjligheter och roliga utmaningar. Jag bangar heller inte för att dra upp och börja om.

6. Dricker du kaffe? Te?
Både ok =) gärna grönt té eller roibos

7. Är du allergisk mot något?
Nej inte som jag känner till

8. Vilken slags musik tycker du om?
Synth, hårdrock, visor mycket blandat. Som exempel på artister Kent, Depeche Mode, REM, Melissa Horn osv. Men absolut inte dansband, hiphop, soul, r'n'b eller rap

9. Favoritgodis?
Nappar, mörkchoklad

10. Håller du på med någon annan "skapande hobby", förutom stickning? (Spinna, scrapbooking, virkning osv.)
Jag gör lite smycken, virkar, spinner på spinnrock, korsstygn.

11. Vad tycker du är roligast att sticka? Mössor? Sjalar? Tröjor? osv...
Har ingen favorit direkt. Men tröjor är roligt.

12. Prenumererar du på någon sticktidning?
Nej

13. Har du något drömprojekt på önskelistan?
Att göra tvåändstickade tröjor som har lite folkdräktstuk. Sen vill jag göra yllebroderier på dem.

14. Använder du pulsvärmare/handledsvärmare? I så fall, vad är ditt handledsmått?
Nej det gör jag inte

15. Tycker du om att sticka pulsvärmare?
Roligt gör det till min dotter

16. Stickar du sockor?
Ja et är riktgit kul om man hittar ett spännande mönster

17. Vad har du för fotstorlek? (T.ex. längd, omkrets på tjockaste stället.)
38/39

18. När fyller du år?
5 mars

19. Stickar du med pärlor?
Nej men har köpt pärlor för att prova detta

20. Vilken slags böcker (ej stickning) läser du helst? (Deckare? Fakta? Romaner?)
Roliga och Fantasy

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0