Dagens utflykt

Jag pallade mig iväg till mödravården idag kl 10.00 det är ju inte så upplyftande att gå dit när man är i v 41+5 man känner att det borde vara överstökat. Men nu är det ju inte det så det är bara att snällt gå dit. Min barnmorska är ju ändå den som skall boka in mig på överburenhetskontroll nästa vecka.

Det är en bit att gå hemifrån faktiskt säkert en 15-20 min om man inte är gravid. Men jag tänkte packa i väg mina nu 95 kg och promenera. Vanligtvis åker mannen med men bilen fnkar inte så han har snällt fått ta bussen till jobbet. Då är det inte så lägligt att ta den tur och retur från jobbet för att följa med. I de tidigare graviditeterna har inte detta varit ett problem. Men under denna graviditeten har det mest vart problem känns det som. Foglossning och elände. Samtdigt är man ju 10 år äldre eller tom 11 år sen man fick det sista lilla knottet.

När jag kommer fram slår mig ner så väntar jag och väntar och väntar... Okej efter ca 20 min eftermin tid som jag tror jag har frågar jag. Tjohooo jag är där 3 timmar för tidigt. Så jag får ta mig hem igen och sen tillbaka en gång till. Men jag är arg och frustrerad att gå över gör inga underverk för psyket precis. Sen ska de stora till sin pappa idag. Dock har han plockat fram sin förstående sida som man ser väldigt sporadiskt av och hämtar dem här uppe. Vilket innebär att jag iallafall slipper åka till Falkenberg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0