Soffan

I soffan skall man väl kanske sitta. Eller måste man det egentligen? Vi har en stor soffa. I soffan finns mina stickningar. Alla väldigt många projekten som jag har just nu.

Det ligger halvfärdiga sockor som jag funderar på hur jag skall fortsätta med, garn Semilla faktiskt som jag ändrar mig var och varannan dag om vad de skall bli, en halvfärdigvante som påbörjades i hast för ett tag sedan med eget mönster på osv. Så det tar en del plats.

Alla mina garnbackar sedan alla många flyttar just nu runt i lägenheten tillsammans med pappkassen med fibrer i. Så blev det en del spunnet då börjara man med funderingen vad ska bli av det här garnet då. Mjukt härligt merino.

Så hittade jag mina Johanna Ländin mönster och hoppade på en kurbitsmössa så där pang. Hmm hur tänkte jag där då?

Mitt natten kommer jag på vad som skall göras till alla i JUlklappar men nu är dagaran faktiskt få. Sen en hög vantar och halvvants mönster som jag grejat med. men då funderar man på vågar jag lägga upp dem eller får jag en pinne i ryggen om att jag kopierat någon som jag verkligen inte gjort. Mina egna mönster är mina och jag har en uppsjö ritade mönster just nu som skall provstickas.

Men idag skall jag och Ella på babysim iallafall....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0