Spinna garn

Ja då har spinnrocken fått arbeta lite ikväll. Har en del merinoull som skulle behöva spinnas upp och del har blivit spunnet. Nu har jag ju bara en spole :/ vilket gör det lite dumt. Så en toarulle har fått vra stand in för den första härvan. Så nu är härva 2 på spinnrocken =). Nu gjprde jag det lite oregelbundet så det blir lite kul effekt när man sedan stickar. Kanske jag gör lite 2-trådigt har inte bestämt mig fullt. Blir kanske någon present till någon med.

Det är inte svårt om man bara kommer in i rätt rytm. När man gjort det är så avslappanande att bara låta ullen glida genom fingrarana och på något sätt reglerar mängden sig själv.

Ella och jag var i stanidag och tog lite lunch med en vän. Mycket trevligt. Så hitta vi en blomma på en buske som blomma.

 

Förresten ni som frågat jag har ju skaffat twitter =) heter Mimmi_Caroline där. Men jag har även lagt upp en liten länk i spalten till Höger blir det väl. Den finns där liten vid räknaren =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0