Tumultet i huvudet

Man märker att det står något för dörren. Men julen är inget som ligger varmt om hjärtat precis. I mitt fall så är det bara för barnen inget annat.

Alla springer som yra höns fram och tillbaka i panik att spendera pengar de inte har någon gång under året och inte nu heller. Men nu är köphysterin ett måste av någon anledning. Jag är väl själv rätt klar med sådant eftersom jag faktiskt behöver planera det hela tiden. JAg har inte råd gå och köpa en bunt julklappar för åtskilliga mängder så här tätt inpå jul. Så det får bli lite då och då.

Samtidigt som jag känner att det är så himla mysigt med stickningen nu i mörkret julklappar skall stickas saker planeras. Men hur tusan blir man klar. Samtidigt så bokas hela december upp av julbord, föreningsavslutningar, träffar, lucia osv osv..... Så om man nu tycker att man bara vill välja ut god bitarna kan man då det?

Klart som tusan man kan och det tänker jag minsann göra....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0