Tung

När man kommer upp i v 32 eller högre så helt plötsligt känner man sin tunga kropp. Att vara gravid är väl inte alltid bara lycka utan man får ta alla delar. Min mage är stor och större skall den bli. En aning tyngre skall jag bli. Dock har jag verkligen inte gått upp så mycket vilket jag är ganska tacksam för. Nej jag har inte bantat under graviditeten men jag hade redan för högt BMI bland annat innan jag blev gravid. Man skall faktiskt passa sig för sådant eftersom det kan utveckla sjukdomar under graviditeten.

Som tur är har min barnmorska varit fantastisk. Hon har inte bara sett de rosa molnen man förväntas sväva på som gravidkvinna. Hon plockar ner en på jorden och tur är väl det. För en 13 kg äe ok att gå upp men helst inte mer. Såjag har inte stoppat i mig allt jag sett, utan faktiskt funderat på mina matvanor. För min och för lillan i magens skull. Många ser det ju som möjlighetens tid då man bara kan vräka i sig söt och gott. Min craving har varit morötter det är vad jag stoppar i mig tillsammans med clementiner. Väldigt passande och bra =) Totalt har jag vandrat upp 6 kg ungefär. Dock har jag gått ner lite i min egna kropp. Men inget har gjort att barnet kunnat skadats.

Min matlust och min sötsakslust har iofs inte funnits där heller. Men nu så börjar det ändå närma sig. 8 veckor kvar men eftersom det är tredje barnet hoppas jag innerligt att slippa gå över tiden. eller man är väl så gott som förstföderska igen när de 2 stora nu fyller 10 och 11 år.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0