Lohrs Pocket och lite till

På fredag så är det stickig after work =) eller sip'n'knit på Evas Paley i staden. Från klockan 17:00 samlas man där med sin stickning, virkning eller tja annat kul hantverk. Jag har massor att göra nu innan jul. Har en del fina mönster som tar en massa tid just nu.

På lördag så har Lohrs Pocket på kapellplatsen stick cafe med besök av Tant Kofta. Hon kommer ha med sin fina koffert med garner som hon färgat själv. Detta vill inte jag missa hoppas inte du missar det heller =) Det är föranmälan som gäller tror det kostade runt 25 kr eller så. Det är ju ingen stor butik så det blir nog lätt fullt lkan jag tänka mig Hoin kommer berätta om uppifrån och ner kofta som är nu mer det ända sättet jag stickar tröjor och koftor på nästan.

Alltså jag jobbar på dem. Mannen min och jag hade nämligen Harry Potter maraton i helgen. Så vi såg alla filmerna mellan brunch och thai mat. Där finns så enormt mycket roliga och inspirierande kläder. Efteråt letade jag mönster på både ravelry och andra ställen. Hittade väl några sockar ochen sjal. Men kände att jag vill göra ett eller flera egna. Så jobbar just nu på ett inspirerat av Fawkes.



Denna härliga brinnande fågel fenix. Så tanken är ett härligt spets mönster i ett melerande röd/gult garn. Det är det jag vill använda till denna kreation. Men först så får det nog provstickas en del. Det är inte lätt göra ett mönster från scratch. Samtidigt vill jag inte använda mig om andras diagram utan det skall komma helt från mig. Så diagram rubbet har jag gjort själv utan att ens smygtitta på något =) men visst inspiration får man ju alltid på alla håll.

Sen nästa grej som är på g är ett mönster inspirerat av Whopping Willow. Det piskande trädet. Det blir något cowl aktigt där. Ser det framför mig och är så spänd på att få det uppstickat och nerskrivet på ett papper.

Så ja där är det en massa inspiration just nu som skall stickas, skrivas och ritas ner på härliga papper och diagram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0