Mys söndag

Idag blev det mys söndag kan man säga. Inga måsten och bara en härlig hemma dag. skönt eftersom igår flängde vi runt på några loppisar. Hittade inget så blev lillan akut sjuk och började kräkas massa så det blev att åka hem.

Jag är ju fortfarande i mitt sökande efter retro barntyger. Letar högt och lågt efter John Blund, smurfar och Dunderklumpen. Jag fick höra att man hade haft Dunderklumpen förra veckan på ett ställe som vi inte åkte till. Jag och mannen skulle tagir en loppis tur men struntade i det. Nu efter känns det lite surt men det var väl inte meningen då. Får försöka nästa helg istället.

Jag stickade en mössa idag i fint melrat härligt garn. I underbara färger som är till bara mig i vinter. Funderar på om jag skall sticka ett par tumvantar till också.

Bilden blelite mörd men min lilla hippiesmurf fick prova den med.

 

Den är stickad av 100 g Filzwolle Pop av Four Seasons stickor 8 och 9 eget mönster. Blev en pösig modell som skall värma huvudet i vinter. Färgen är nr 70 så otroligt spännande namn =)

 

Men det fortsatte med ett par varv på tvåändstickningen. En ständig repris denna tvåändstickning. men den blir nog klar någongång och den kommer då vara helt fantastisk. Det är jag ssäker på.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0