Hemlisbyte 8 frågornas svar


1. Vilken sorts garn tycker du mest om? (Ull, akryl, bomull osv.) Är det något material du absolut inte tycker om?

Ull gärna alpacka eller merino men vanligt går också. En ull/silkblandning kanske som manos silkblend eller malabrigo lace 2 som står högt på listan. Börjat gilla semilla från bc garn. Sugen på att prova Heavens hand, Online och Noro garn. Särskilt det fina Noro sockgarnet som är lite tunt Keyron tror jag det heter i härligt starka melerade färger.  Listan på spännande garner man önskar sig kan göras lång.
Sedan uppskattas ju alltid z tvinnat garn natur färgat så man kan färga =) till min tvåändstickning.

2. Vilka är dina favoritfärger?

Jag gillar inte pastellfärger lättare skriva så. Jag älskar alla färger i övrigt. Dock har jag massa lila och gröna garner. Det är lite av min favvorit. Men just nu skulle jag gilla härliga guld brunatoner. Gärna melerat. Men alla färger är bra förutom pastellfärgat då.

3. Är det någon färg du absolut inte tycker om?

Pastellfärger gillar starka klara toner

4. Vilken sorts stickor tycker du bäst om/använder du helst? (Trä, metall, plast? Rundstickor, raka, strumpstickor?)

Nu använder jag uteslutande nästan bara rundstickor. Knit pro använder jag mest men drömmer om ett par signature needles. Men trä och akryl stickor i tunna stl som 2-2,5 vill jag ha metall. Strumpstickor i björk eller annat ädelträ hade vart spännande köpa. Gärna spetsiga upptäckte addi lace för ett tag sedan och är mycket glad för detta.

5. Hur länge har du stickat? Anser du dig vara nybörjare, avancerad eller mittemellan?

Jag är nog rätt avancerad. Stickart sedan barnsben men tog upp det igen på riktigt runt 2008 kanske. Men totalt orädd och slänger mig in i det mesta.

6. Dricker du kaffe? Te?

Båda gärna ett gott Rooibos te eller grönt sedan är kaffe högt på listan men helst inget blask Ordentligt kaffe Zoegas tex. Eller något man köper i en ordentlig kaffe & tehandel.

7. Är du allergisk mot något?

Nej

8. Vilken slags musik tycker du om?

Iron Maiden, Anna Ternheim, Melissa Horn, Kent, Depeche Mode, Winnerbäck, VNV Nation rätt blandat inom pop, visa, hårdrock, synth inte dansband eller r´n´b eller hiphop och sådant. Jag avskyr Håkan Hellström.

9. Favoritgodis?

Nappar, Chocklad gärna mörk med fyllning som marsipan eller mint


10. Håller du på med någon annan "skapande hobby", förutom stickning? (Spinna, scrapbooking, virkning osv.)

Spinner garn, färgar, broderar, virkar, smycken, vävning, syr

11. Vad tycker du är roligast att sticka? Mössor? Sjalar? Tröjor? osv...

Blandat men just nu mycket tröjor och koftor. Mönster stickning och flätor

12. Prenumererar du på någon sticktidning?

Nej

13. Har du något drömprojekt på önskelistan?

Ja dessa här:

http://twistcollective.com/collection/index.php/component/content/article/75-fall-2009-patterns/413-luminen-by-mari-muinonen
4

http://www.twistcollective.com/collection/index.php/component/content/article/90-fall-2011-patterns/944-boundless-by-christa-giles


http://www.ravelry.com/patterns/library/opposite-pole


14. Använder du pulsvärmare/handledsvärmare? I så fall, vad är ditt handledsmått?

Nej gör inte det men är väl 16,6-17 cm runt handleden

15. Tycker du om att sticka pulsvärmare?

Ja de är fina och hittar man ett schysst mönster så


16. Stickar du sockor?

Ohhh jaaaa i massor så roligt med kul mönster

17. Vad har du för fotstorlek? (T.ex. längd, omkrets på tjockaste stället.)

ca stl 39 foten ca 23 cm lång

18. När fyller du år?

5 mars

19. Stickar du med pärlor?

Nej men funderar att prova


20. Vilken slags böcker (ej stickning) läser du helst? (Deckare? Fakta? Romaner?)

Roliga böcker skönlitteratur. Marian Keys tex . Men vinnare i denna kategorin är nog ändå Harry Potter det kan läsas högt och lågt. Sen gillar jag även tex David Eddings och sagan om Belgarion eller Sagan om Elenien =) Släng in lite magi, drakar och vackert landskap. Mat och Bak böcker blir annar samlade på i parti och minut.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0